Search

Recent Comments

Blog Archives

Oktoberfisk :-)
Article to show on the top

Efter nogle nul ture, var jeg ude Søndag over middag, på en af de gode pladser. Der var kontakt til fisk allerede i første kast og en hektisk time fulgte, med mange følgere, hug, og 3 fisk på land. derefter løjede fiskeriet lidt af, dog med følgere og småpuf til blinket flere gange. 2 timer senere, blev det til yderligere 2 tykke målsfisk, der blev sat ud igen, da jeg allerede havde 3 fisk.

En god tur, ikke så tit man har 5 fisk over målet :-)

Efterårshavørreder

49cm 44cm og 43cm

Septemberfisk

Det har været lidt sløjt med updates på bloggen men her kommer der en :-)

Har haft flere nul ture.  Denne morgen 25/9 var jeg taget ud til en af mine favoritpladser. Der var ikke meget liv, men efter ca en times fiskeri, huggede en havørred lige på målet, mit hvide stripperblink.  Fisken blev genudsat, da den kun lige kunne holde målet.

lige på målet

Påskehavørred

Langfredag morgen stod den på en tur til en af mine favorit pladser, her i den vestlige del af limfjorden. Der var ikke meget liv på pladsen den første time. Efter en kop kaffe, skulle et lille stenrev prøves. Da wobleren var lige midt over revet, rejste der sig en stor bule på vandet og en fin havørred fulgte interesseret med, næsten 20 meter, hvor jeg prøvede både spinstop og hurtige ryk for at få den til at hugge, heldigvis tog den wobleren på kort line, sekunder før den ville have opdaget mig. En smuk smuk blank havørred på 48 cm og næsten 1.4 kg :-) Så bliver de ikke ret meget flottere.

48cm knap 1.4 kg

48cm næsten 1.4 kg

Tidlig Forårstur

Har været ude et par gange,uden at se fisk . Sidste søndag tog jeg til en af de kendte pladser og der var kontakt til fisk,næsten med det samme.  Havde dog utroligt svært ved at kroge dem , mistede en 50+cm og havde en stor 60+ cm følger.  Det blev til adskillige kontakter og da jeg skiftede til en  wobler og spinnede meget langsomt  lykkedes det at få to måls fisk på land.

41 og 42 cm

Have fisker

Første Efterårs tur

For første gang i laaang tid, kom jeg endelig afsted en tur på kysten. Der var hurtigt kontakt til fisk. Efter få kast kom en fisk susende og huggede hårdt og kontant, en fin let farvet fisk på 45 cm og et kg rent!! Fedt :-) Næste kast, følger som hugger halvejs inde efter jeg har givet blinket et hurtigt nøk, 55 cm 1,7 kg wow ;-)  15min senere hugger en meget fed farvet fisk på godt 50 cm ,den får friheden igen da jeg har to gode fisk. Det bliver til yderligere 3 undermålere. Der er kommet gang i kysten skal jeg love for. skal jeg afsted i morgen??  gæt selv ;-)

45 cm 1kg

45cm 1 kg

55cm 1,7 kg

Undermålere og mistede fisk

Var en tur afsted, to mand, til en af fjordens kendte pladser. Da vi ankom, var der allerede en fisker på pladsen. Vi fordelte os og efter en halv time, havde jeg den første fisk, en tyk undermåler. Det blev til en undermåler mere og en mistet fisk, derudover en del følgere og nogle småhug. Alle mand havde kontakt til flere fisk, men ingen fisk med hjem. Dejligt med noget action på kysten.

Releasetackel

Der har været en del skriveri om releasetackler og om deres effektivitet, når det gælder krogning af fisk. Efter en del  fumlen (har pølsefingere) ;-) fik jeg lavet noget, der ligner et releasetackel . Glæder mig til at teste det. Det skal sikkert justeres en hel del.

release tackel version 1.0

Releasetackel v. 1.0  ;-) OLR slim 14g gennemløber og  to str. 10 trekroge.